4 Nov- Vill bara flytta NU

Jag som trodde det var uppklarat med badrummet vem som ska ta kostnaderna på badrummet men inte. För ungefär en månad sedan så ringde han och sa att räkningen hade kommit och han undrade vem som skulle betala räkningen och jag sa att jag vet inte. Eftersom det inte är vi som beställde jobbet och hade inte en aning om vem som hade gjort det. Men de visade sig vara bostadsrättföreningen som hade gjort det och sen skulle dom lämna över räkningen till mig eller mitt försäkringsbolag. Men jag tyckte det verkade lustigt eftersom vi fick bara välja mellan ett fåtal golv och väggmattor. Sen så demonterade dom och monterade allt i badrummet hade jag vetat att jag skulle betala hade jag inte låtit dom göra det, då hade ju man ju gjort så mycket som möjligt själv. Men idag fick jag ett papper när jag var på väg till pvik jag läste det inte förrän jag kom till bilen och där stog det att dom tillställt mitt försäkringsbolag handlingar som avser vattenskadan som JAG har orsakat i min lägenhet. Det står även att dom bifogar fakturan från byggfirman (men den följde inte med). "Vi antar att försäkringsbolaget svarar för kostnaden. I annat fall har du ansvaret för att kostnaden blir betald".
Men jag undrar: Har jag verkligen ansvar för ett arbete som inte jag beställt även om det är utfört i min lägenhet? Om det verkligen är jag som har orsakat läckan. Enligt pappa och morfar som utförde det så är det inte jag utan det var innan. Så jag skulle gärna vilja se bildbevisen som dom skickade till mitt fösäkringsbolag och vem godkänner dom bevisen i så fall?
Jag känner mig både arg och ledsen över allt detta. Orkar inte hålla på med dom mer. Men nu kommer att sökas annat boende dels är det för trångt men mest av allt vill jag ifrån den här föreningen. Vill bara vara med familjen nu. Men nått måste ju göras. Men jag vet inte vad?



(Det kommer ett gladare inlägg imorgon hoppas jag)

Ha de hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0