18 okt- En pappabloggs första inlägg.

Jaha nu var de daxs att börja blogga. Får ge min synvinkel det blivande föräldrarskapet som jag och min sambo Caroline snart ska gå in i. Den lille var beräknad till igår den 17 oktober, men det visade sig att den tyckte om det där inne i mammas mage så den stannar väl ett tag till skulle jag tro. Men man vet ju aldrig så det är väl bäst att ta egen bil till jobbet nu denna vecka. Får väl hoppas att bebisen stannar inne i magen tills på torsdag kväll så jag hinner gå klart mina utbilndningar som jag har som krav för jobbet skull. Skulle vara skönt att få dom avklarade innan den lille tittar ut.
Men nästa helg fick vi reda på i torsdags att det är skiröcup i vetlanda med bandyn men det får vi se om jag kan följa med på det men det verkar som om det blir att jag får vara hemma även om det vore väldigt roligt att följa med men det beror ju helt på hur det ser ut med den lille och om Caroline tillåter att jag åker iväg en hel dag. Det är ju inte så långt men det tar ju ändå sin lilla tid att ta sig hem ifall det skulle hända nåt.
Sen har man ju åkt på en förkylning nu med får hoppas att jag blir av med den så fort som möjligt för man vet ju inte riktigt om man får följa med in på förlossningen eller om man får sitta utanför i bilen och snora. Man vet ju inte riktigt hur det är nu när det är hysteri om svininfluensan. Men det är det nog inte iaf för jag har inte börjat nöffa än och jag har inte fått nån knorr där bak heller. Men det känns bättre nu iaf än vad det gjorde i förut idag.
Men imorgon blir det att jobba och träna. Men nu blir det nog sängen och sova ifall man får åka till västervik.

Ha de bra. Hej!



Kommentarer
Postat av: Caroline

Välkommen in i bloggdjungeln, mitt hjärta! Kul att läsa ditt inlägg och dina tankar kring föräldraskapet! :) Du lyckades ju få in en bild tillslut också!

Ser fram emot att läsa mer här sen!

Lycka till med utbildningen på jobbet idag och krya på dig!



Pusspuss ♥

2009-10-19 @ 07:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0