4 Apr- Påskhelg

Nu är vi precis hemkomna från dragskär där vi varit nästan hela dagen, vi har träffat morfar, mina mostrar med familjer , mamma, pappa , syrran och sen kom Carolines föräldrar med. Då blev det lite middag sen blev det lite TV-spel med kusinerna och sen lite kaffe på det.
Annars har helgen varit väldigt bra fredag va vi hos morfar en sväng på dagen. Vi var ute och gick en sväng och fotograferadeen hel del. Iaf Caroline som tog kort på allt hon såg. Det blev säkert många fina bilder. Har inte hunnit titta på dom än. Men Caroline har lovat att lägga upp lite ikväll så man får väl kika lite där.  Sen tog vi en skön hemmakväll med lite mys med familjen.
På lördag blev det ut till morfar igen för lite påskmiddag och sen vidare till Carolines moster för att träffa deras familj, Carolines föräldrar och mormor. Där blev det lite påskmat till och sen åt vi lamm där. Det var första gången som jag åt det faktiskt. Vad jag kan minnas faktiskt och det smakade väldigt bra faktiskt. Den var ju bra tillagad med. Hemma hos dom var vi ganska länge ända tills jag började bli rastlös och började gå fram och tillbaka hela tiden för att kolla till Kersti när hon låg och sov.
Imorgon så blir det att träffa mina föräldrar igen fast nu hemma i pvik och då blir det att byta däck på bilen och sätta på sommarsulorna. Skönt, men skulle behöva köpa nya för jag tror dom är lite slitna.


Hoppas nu vi får tag i ett hus. Det har kommit ut några på nätet nu som vi hade tänkt att åka och titta på. Hoppas bara dom inte stiger iväg i priset allt för mycket. Skulle behöva nått sen när jag är föräldrarledig  att styra med annars lär man väl gå upp i taket. Visst det kommer ju vara mycket jobb med Kersti det är ju därförman är hemma. Men det skulle passa bra och gå och renovera lite när man ändå är hemma. Under dom veckorna mamma eller nån är ledig kan ju alltid dom ta henne lite så kan man styra med huset lite. Men först ska vi ju få ta i ett till rätt pris så vi kan renovera.


Ska väl försöka komma igång ltie med träningen snart hade jag tänkt men det kommer ju hela tiden massa annat ivägen sen måste ju Caroline få tid att styra med det hon vill men det är inte alltid så lätt speciellt nu när hon ammar fortfarande och Kersti har inte riktigt än vant sig vid ersättning utan äter bara lite i taget. Men vi måste ju börja vänja henne mer och mer nu eftersom jag ska vara föräldraledig vecka 16 och 17.


Jag Får väl lägga ut lite bilder från påsken imorgon när jag har fått in bilderna i denna dator.


Ha de bra hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0